Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Bedenktijd : de termijn waarbinnen het consumentengebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument : de natuurlijke persoon die niet handelt in de
uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand
aangaat met de ondernemer;
Dag : kalenderdag;
Duurtransactie : een overeenkomst op afstand met betrekking tot
een reeks van producten en/of diensten, waarbij de levering- en/of
afnameverplichting in de tijd wordt verspreid;
Duurzame gegevensdrager : elk middel dat de consument van een
ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is
gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk
maakt.
Herroepingsrecht : de mogelijkheid voor de consument om binnen
de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer : de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of
diensten op afstand aan consumenten voorstellen;
Overeenkomst op afstand : een overeenkomst waarbij in het kader
van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor de verkoop
op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van
de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of
meer technieken voor communicatie op afstand;

Techniek voor communicatie op afstand:  middel dat kan worden
gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
samengekomen.


Algemene Voorwaarden : de conventionele Algemene Voorwaarden
van de ondernemer.


Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Mia E-Commerce
Kennemerplein 6-14, 2011MJ, Haarlem
E-mailadres: info@almiya.nl
KvK-nummer: 95505644
Btw-identificatienummer: NL005157810B06

Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van
de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op
afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar
gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat
de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op
verzoek van de consument zo snel mogelijk kosteloos worden
toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan
in wijziging van het vorige lid en voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden
gesteld op zo wijze dat deze door de consument op een
eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat
de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven
waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg
kennisgenomen kan worden en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens
specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is
het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de
consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden
steeds beroepen op de ingewikkelde selectie die voor hem het
meest vruchtbare is.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden
op enig moment of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd
worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het
overige in stand en zal de betreffende beslissen in uitsluitend overleg
het oorspronkelijk zoveel mogelijk onmogelijk.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld,
dienen te worden beoordeeld 'naar de geest' van deze algemene
voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg van de inhoud van één of meerdere
bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden 'naar
de geest' van deze algemene voorwaarden.


Artikel 4 – Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
voorwaarden geschiedt, wordt dit gevaarlijke in het aanbod
vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het aanbod
te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende
groot om een goede beoordeling van het aanbod door de
consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt
van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen van
kennelijke fouten in het aanbod slagen de ondernemer niet. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie
en kunnen geen aanleiding zijn tot compensatie of ontbinding
van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave
van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen
dat de weergegeven kleuren exact identiek zijn met de echte
kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat bepaalde informatie, dat voor de consument
duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
aanvaardbare van het aanbod zijn verbonden. Het gaat hier in het
bijzonder om:
de prijs inclusief belastingen;
de eventuele kosten van verzending;
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke
daarvoor handelingen nodig zijn;
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor tijdelijkeing van het aanbod, dan wel de termijn
waarbinnen de ondernemer de prijs ingewikkeld;
de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de
kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op
afstand berekend worden op een andere grondslag dan het reguliere
basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo
ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
de manier waarop de consument, voor het sluiten van de
overeenkomst, de deur in het kader van de overeenkomst
voorziene gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de
overeenkomst kan worden gesloten; en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs
elektronische weg kan raadplegen; nl
de minimale duur van de overeenkomst op afstand in het geval van een
duurtransactie.
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.


Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4,
tot stand op het moment van vaststelling door de consument van
het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langs elektronische weg
heeft, heeft de ondernemer onverwijld langs elektronische
weg de ontvangst van de acceptabele van het aanbod. Zolang de
ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
Als de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de
ondernemer passende technische en belangrijke maatregelen
ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt hij
voor een veilige webomgeving. Als de consument elektronisch
kan betalen, zal de ondernemer voldoende passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte
stellen van de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan
voldoen, plus al die feiten en factoren die van belang zijn voor
een verantwoorde aangaan van de overeenkomst op afstand. Als
de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft
om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtvaardigd gemotiveerd
een beslissing van aanvraag te beslissen of aan de uitvoering
bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de
volgende informatie schrijven, of op een manier dat deze door
de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen
op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de
consument met klachten terecht kan; B. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van
het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke
melding inzake het onduidelijk zijn van het herroepingsrecht;
C. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
D. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens,
tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft
verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
overeenkomst een duur van meer dan één jaar of van
onbepaalde duur is.
In het geval van een duurtransactie is dit afwijkend in de vorige, maar slechts
van toepassing op de eerste levering.
Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de kortende
voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende
producten. 


Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid
de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden
gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na
ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de
consument aangewezen en aan de ondernemer bekende
vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Als hij van zijn
herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de
originele staat en verpakking aan de ondernemer opleveren,
conform de door de ondernemer voorziene ontoereikende en instructies
instructies.
Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn
herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst
van het product, dusdanig te maken aan de ondernemer. Het
is mogelijk om de consument te doen middels een geschreven bericht/e-mail. Nadat de consument volledig gebruik heeft gemaakt
van zijn herroepingsrecht dient de klant het product
binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen
dat de geleverde zaken tijdig worden teruggestuurd, bijvoorbeeld door
middel van een bewijs van verzending.
Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 langdurige termijnen
niet volledig heeft gebruik gemaakt te willen maken van zijn
herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft
teruggezonden, is de koop een feit.


Artikel 7 – Kosten in het geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn
de kosten voor het terugbrengen van de producten voor de rekening
van de consument.
Als de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer
dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na
herroeping, terugbetalen. Hierbij is het wel de voorwaarde dat het
product wordt terugontvangen door de webwinkelier of gesloten
bewijs van volledige terugzending overlegd kan worden.


Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument
uitsluiten voor producten zoals beschreven in lid 2 en 3. De
uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de
ondernemer dit duidelijk in het aanbod, tijdelijk voor het sluiten
van de overeenkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten
:
die door de ondernemer tot stand zijn passende
specificaties van de consument;
B. die persoonlijk van aard zijn;
C. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
D. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële
markt waardoor de ondernemer geen invloed heeft;
F. voor losse kranten en tijdschriften;
G. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de
consument de verzegeling heeft verbroken.
H. voor hygiënische producten waarvan de consument de
verzegeling heeft verbroken.


Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten
:
betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding
te ondergronds op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde
periode;
B. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de
consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
C. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs
Gedurende de in het aanbod collectieve geldigheidsduur worden de
prijzen van de producten en/of diensten niet gecontroleerd,
behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-
tarieven.

Bij het opgeven van het vorige lid kan de ondernemer producten van
diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op
de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft,
met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
schommelingen en het feit dat componenten prijzen
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.


Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
overeenkomst zijn alleen indien toegestaan zij het gevolg zijn van
wettelijke regelingen of bepalingen.


Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
overeenkomst zijn alleen indien toegestaan de ondernemer dit
bedongen heeft en:

A. dit het gevolg is van wettelijke regelingen van bepalingen; van
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te
zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
Het in het aanbod van producten of diensten dure prijzen zijn
inclusief btw.


Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de
gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid
aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het
product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat er voor dat de producten en/of diensten
voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod geïntegreerde
speci caties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften. Indien verbeterd staat de
ondernemer er tevens voor dat het product geschikt is voor ander
dan normaal gebruik.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur gegarandeerde garantie
doet niets af aan de wettelijke rechten en voltooit die de
consument op grond van de conflict tegenover de
ondernemer kan doen geld.
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen
14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden
gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de
originele verpakking en in nieuwstaat verkocht.
De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer
verantwoordelijk voor de indirecte geschiktheid van de producten
voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor
eventuele indirecte tien beschouwd van het gebruik van de toepassing van
de producten.

De garantie geldt niet indien:

De consument de geleverde producten zelf heeft diepgaand en/of
bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn
beperkt of verboden onzorgvuldig worden beheerst of in
strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de
verpakking beheerst zijn;
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien
van de aard van de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht
nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van
bestellingen van producten.
Als de plaats van levering het adres oplevert dat de consument aan het
bedrijf heeft gemaakt.
Met overtuigend van hetgeen blijkt in artikel 4 van deze
algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde
bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren, tenzij de consument akkoord is gegaan met een gekozen
leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of
indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd, ontvangt de consument uiterlijk 30 dagen nadat
hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat
geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en
recht op mogelijke compensatie.
In het geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer
het bedrag hebben dat de consument zo snel mogelijk heeft betaald,
maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal
de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel
beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op mogelijke en
verrassende wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt
geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet
verdwijnen. De kosten van een eventuele retourzending zijn
voor rekening van de ondernemer. 

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten gebaseerde
bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument
van een vooraf aanbevolen en aan de ondernemer bekende samengestelde
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is gekozen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzeggen

De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die beperkt tot het geregelde afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, te allen tijde opzeggen met voldoende van besloten opzeggende regels en een opzegtermijn van tien hoogste één maand. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die bereikt tot het geregelde afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) van diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met kwalificerende van onvoldoende opzegtermijnregels en een opzeg van tien hoogste één maand.

De consument kan de in de vorige leden tegenstrijdige overeenkomsten: te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaalde eerste of in een bepaalde periode; definitief opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf bedongen.

Verlenging

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die hoeveelheden
tot het geregelde afleveren van producten (elektriciteit daaronder
begrepen) van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
vernieuwd voor een bepaalde duur.
In het geval van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregelde afleveren
van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de
consument verlengde overeenkomst tegen het einde van de
maand. 

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die enorme hoeveelheden
tot het geregelde afleveren van producten of diensten, mag alleen
stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van
tien hoogste één maand en een opzegtermijn van tien hoogste drie
maanden in het geval dat de overeenkomst tot het geregeld leidt, maar
minder dan één keer per maand, afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met een beperkte duur tot het geregeld ter
kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of abonnement kennismaking) wordt niet
stilzwijgend voortgezet en weliswaar automatisch afgerond na de
proef- of kennismakingsperiode.

Duur
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
opzegtermijn van tien hoogste een maand opzeggen, tenzij de
besloten duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling
Voor zover niet anders is geregeld, dienen de door de
consument verschuldigde hoeveelheden te worden voldaan binnen 7
werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn zoals bedoeld in
artikel 6 lid 1. In het geval van een overeenkomst tot het voltooid van een
dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging
van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de plicht om tussentijdse
betalingen onverwijld aan de ondernemer te melden.
In het geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer
wettelijke beperkingen behouden, heeft het recht om de voorafgaande aan de
consument geautomatiseerde reductieve kosten in rekening te
brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moet binnen 7
dagen volledig en duidelijk beschreven worden ingediend bij de
ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft veroorzaakt.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn
van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
Als een klacht een voorzienbare verwerkingstijd vraagt,
wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen
geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer
de consument een meer uitgebreid antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in overleg overleg kan worden opgelost
een opgelost dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Een klacht kort de verplichtingen van de ondernemer niet op,
tenzij de ondernemer anders schriftelijk aangeeft.
Indien een klacht wordt gegrond wordt voorbij door de ondernemer, zal
de ondernemer naar haar keuze van de geleverde producten gratis
vervangen of repareren.


Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument
waarbij deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
consument woonachtig is in het buitenland.